به زندگی سالم خوش آمدید...

 تا حالا در مکانی بوده‌اید که بوی بد جوراب و کفش فضا را پر کرده باشد؟ در اصل، بوی بد پاها باعث می‌شود تا کفش‌ها بوی نامطبوعی به خود بگیرند. چگونه می‌توان با بوی بد کفش مبارزه کرد؟این مشکلی است که اکثر مردم دنیا با آن هر روز دست و پنجه نرم می کنند.
 در این بین، آن دسته از افرادی که نسبت به راه حل های مطرح شده در ادامه این مقاله آگاه هستند، می توانند به خوبی این مساله را حل کرده و از شر بوی بسیار نامطبوع کفش های خود خلاص شوند. 
 
اما قبل از آن باید به این سوال پاسخ دهیم که اساسا دلیل ایجاد این رایحه های آزادهنده چیست؟ 
 
باکتری ها دلیل عمده بوی بد کفش ها هستند. به محض اینکه آنها وارد کفش ها می شوند، بلافاصله به پاها چسبیده و تولید بوی نامطبوعی می کنند.  

 



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 11 مرداد 1396برچسب:بو,بد,بوی بد,جوراب, کفش ,سلامتی,ورزش,, :: 19:29
Dr.Dor

کمبود آهن، یکی از شایع ترین مشکلاتی است که اغلب در زنان دیده می شود. آهن برای تولید گلبول های قرمز حیاتی است. گلبول های قرمز، نوعی پروتئین است که به انتقال اکسیژن در سراسر بدن کمک می کند.
به علایم کمبود آهن که در ادامه مطلب به نقل از سایت «MSN»، آمده است توجه کنید و در صورت داشتن این علایم، به پزشک مراجعه کنید.

احساس خستگی مفرط می کنید:
یکی از شایع ترین علایم که به سختی می توان علت اصلی آن را تشخیص داد، احساس خستگی مفرط است زیرا اغلب زنان زندگی پرمشغله ای دارند و در نتیجه احساس خستگی می کنند.به گفته یک متخصص خون، خانم ها خستگی را بخشی از زندگی خود می دانند؛ در حالی که کمبود آهن باعث می شود اکسیژن کمتری به بافت ها برسد و بدن از انرژی که به آن نیاز دارد، محروم می شود. اگر خستگی طبیعی شما همراه با احساس ضعف و بی قراری است و نمی توانید روی کارها تمرکز کنید، این امر می تواند نشانه کمبود آهن باشد

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


           

 

از شر تیرگی زیر بغل خود چگونه خلاص شویم؟

تیرگی زیر بغل یک بیماری نیست. تیرگی زیر بغل به پوست تیره زیر بغل در مقایسه با رنگ پوست بقیه نقاط بدن گفته می شود. بعضی از دلایل اصلی آن عبارتند از: اصلاح مداوم، استفاده از کرمهای موبر، عرق زیاد، هواگیری ضعیف زیر بغل، تجمع سلولهای مرده، استفاده از دئودورانتها و ضد عرقهای دارای الکل، سیگار کشیدن و بیماریهایی ماننند دیابت.

اگر زیر بغلتان سیاه است، جایی برای نگرانی وجو ندارد. در اینجا روشهای درمان خانگی را به شما می گوییم که با استفاده از آنها از شر سیاهی زیر بغل خلاص خواهید شد.

۱۰ روشی که با آن از شر سیاهی زیر بغل خود خلاص خواهید شد.



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 30 بهمن 1393برچسب:زیر بغل, تیرگی,زیبایی,پوست و مو, :: 15:6
Dr.Dor

 

حتماً دقت کرده‌اید، افرادی که به بهانه‌های مختلف از وعده صبحانه رد می‌شوند، انتخاب‌های ناسالم‌تر برای وعده ناهار دارند. این افراد در طول روز بیشتر غذا می‌خورند و البته به مواد غذایی چرب و شیرین علاقه پیدا می‌کنند. شاید این به خاطر باور غلط خیلی از مردم باشد که فکر می‌کنند چون صبحانه نخورده‌اند و یا مثلاً از صبح گرسنه بوده‌اند می‌توانند در وعده ناهار یا شام هرچه می‌خواهند بخورند. البته این واقعیت را هم نباید نادیده گرفت که خوردن یا نخوردن صبحانه و حتی نوع انتخاب‌های غذایی وعده صبحانه در وضعیت قند خون فرد و تمایل او به مصرف مواد قندی و شیرینی‌ها در طول روز بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

اول از همه باید این را بگوییم که بهترین صبحانه برای هر شخصی متفاوت است و شما باید صبحانه مطلوب بدن خود را با انجام آزمون و خطاهای متوالی انتخاب کنید؛ اما به هر حال باید توجه داشته باشید که در این انتخاب‌ها توصیه‌های زیر رعایت شود.

 

صبحانه‌تان را پروتئینه انتخاب کنید.
یکی دیگر از روش‌ها برای کنترل اشتها در طول روز مصرف مواد غذایی پُرپروتئین در صبحانه است. مطالعه‌های بسیاری نشان داده‌اند مصرف غذاهای پروتئینی با تحریک ترشح هورمونی به نام پپتید YY باعث کاهش قابل‌توجهی در اشتهای فرد در طول روز و موفقیت بیشتر در رژیم کاهش وزن می‌شود.

و........



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 21 آبان 1393برچسب:لاغری,زیبایی,صبحانه ,کاهش وزرن, :: 19:43
Dr.Dor

 

آیا می‌دانستید با خوردن بعضی غذاها می‌توانید کلسترول خونتان را کاهش دهید؟ سیب‌زمینی تنوری با روغن‌زیتون را می‌پسندید؟ با یک مشت گردو چطورید؟ یا قزل‌آلای کباب شده؟ اگر دستی به سر و گوش رژیم غذایی‌تان بکشید، البته در کنار تحرک و عادات خوب دیگر، می‌توانید کلسترول خون‌تان‌ را کاهش دهید و قلبی سالم‌تر داشته باشید.

۱. غذاهای پرفیبر: سبوس و بلغور جوی دوسر دارای فیبر محلول است که به کاهش کلسترول بد کمک می‌کند. فیبر محلول، در خوراکی‌های دیگری از جمله جو، لوبیا قرمز، سیب، گلابی و آلو هم یافت می‌شود.

 

۲. ماهی: خوردن ماهی‌های چرب به سلامت قلب کمک می‌کند زیرا ماهی‌های چرب مقدار زیادی امگا ۳ دارند که فشار خون و خطر لخته‌شدن آن را کم می‌کند. انجمن قلب آمریکا پیشنهاد می‌کند حداقل هفته‌ای ۲ وعده ماهی بخورید. ماهی‌هایی که بیشترین میزان امگا۳ را دارند شامل ماهی خال‌مخالی، شاه‌ماهی، قزل‌آلا، ساردین و سالمون هستند. فقط یادتان باشد برای استفاده از فواید ضدکلسترول ماهی نباید آن را سرخ کنید. بهتر است ماهی را تنوری یا بخارپز مصرف کنید
و.....


ادامه مطلب ...


اگر می‌خواهید بچه‌ها تغذیه سالمی داشته باشند، انواع مغزها، میوه و سبزی‏ها را در برنامه غذایی‌شان بگنجانید.

این روزها کودکان در محیط بسیار آلوده ‏ای زندگی می‏کنند و در معرض تماس با فلزات سنگینی چون سرب، جیوه و کادیوم هستند که به مرور زمان در بدن آنها جمع می‌شود. این تجمع می‏تواند باعث بروز مشکلاتی مانند ناتوانی در یادگیری، بیش ‏فعالی و افسردگی در آنها شود، بنابراین در برهه‏ ای از زمان که رشد کودک سریع‌تر می‌شود، باید به مساله تنوع و تعادل در برنامه غذایی آنها توجه بیشتری داشت و مراقب بود خوراکی‌های کم‌ارزش نخورند.

ژله یکی از همین خوراکی‌های کم‌ارزش است ولی بیشتر والدین با این تصور اشتباه که در استحکام استخوان‌ها تاثیر دارد، آن را به عنوان دسر در برنامه غذایی فرزندان خود می‏ گنجانند درحالی که می‌توان به جای آن منابع غذایی بسیار غنی از کلسیم مانند شیر، ماست، کنجد، بادام و انواع کلم‏ ها را كه تامین‏ کننده کلسیم مورد نیاز بدن هستند، در برنامه غذایی آنها قرار داد.

در حال حاضر، ژله‏ های آماده موجود در بازار که با رنگ‏ها و طعم ‏های مختلف عرضه می ‏شوند، از نظر تغذیه ‏ای مناسب کودکان نیستند زیرا در بروز حساسیت در آنها نقش دارند و ممکن است در برخی از بچه‌ها که زمینه آلرژی دارند، باعث بروز حساسیت به صورت خس‌خس سینه یا کهیر شوند.

اگر میخواهید کودک غذایی سالم داشته باشد.........



ادامه مطلب ...


           
شنبه 29 شهريور 1393برچسب:غذا,سلامتی,زیبایی,ژله, :: 17:2
Dr.Dor

در سال های اخیر کاهش وزن و تناسب اندام به یکی از دغدغه های اصلی در جامعه به ویژه در میان بانوان و دختران جوان تبدیل شده است. به همین دلیل همواره شاهد تبلیغات درباره محصولاتی هستیم که ادعا می کنند بدون هیچ زحمتی کالری و چربی های اضافی بدن را می سوزانند. اما آیا به راستی میانبری برای افزایش سوخت و ساز بدن وجود دارد؟

اگر شما نیز قصد کاهش وزن دارید، این نکته را به خاطر بسپارید که تنها راه رسیدن به وزن مطلوب، کاهش کالری دریافتی و افزایش کالری مصرفی بدن است.

بدیهی است که ورزش و تحرک مستلزم مصرف انرژی است، اما اگر قصد دارید از ورزش برای افزایش سوخت و ساز بدن استفاده کنید، باید بدانید که برای این منظور باید تمرینات ورزشی مداوم، منظم و پیوسته داشته باشید. در حقیقت هر چه قدر زمان بیشتری به انجام تمرینات ورزشی بپردازید به همان نسبت کالری بیشتری مصرف می کنید. به عقیده متخصصان پیاده روی سریع و منظم می تواند ساده ترین و بهترین روش برای سوزاندن کالری و بهبود متابولیسم بدن باشد. 

زمانی که شما به صورت روزانه و منظم ورزش می کنید، کالری بیشتری جهت تامین سوخت مصرف می کنید و حتی بعد از اتمام تمرین نیز بدن شما همچنان کالری بیشتری مصرف می نماید و این یعنی افزایش متابولیسم بدن که مهم ترین گام برای حفظ سلامتی و برخورداری از اندام متناسب است.

 



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 17 شهريور 1398برچسب:ورزش و لاغری,زیبایی,سلامتی و ورزش, :: 14:38
Dr.Dor

آکنه  یا جوش صورت  یک اختلال پوستی است که در سنین نوجوانی شروع می شود و تا آخر جوانی ادامه می یابد. برای درمان ابتدا باید دید که آیا ضایعات واقعاً جوش صورت هستند؛ چون خیلی از ضایعات پوستی شبیه جوش صورت بروز می کنند. جوش صورت بیشتر در نواحی سِبوره ( نواحی از بدن که دارای غدد سباسه فراوان است مثل اطراف بینی، پیشانی، چانه، قسمت های فوقانی پشت و سینه و شانه ها دیده می شود.

جوش های غرور به صورت دانه های قرمز، جوش های سر سیاه و توده های سفتِ زیر پوستی در ناحیه گونه، بینی، پیشانی، پشت گردن، قسمت فوقانی پشت و سینه ظاهر می شوند.

این جوش ها در پایه یك مو به وجود می آیند و ناشی از آماس، التهاب و انسداد مجرای غده چربی كنار مو هستند.

علت پیدایش آكنه یا جوش صورت چیست؟

پیدایش آكنه یا جوش صورت ناشی از یك علت خاص نیست بلكه چندین عامل در پیدایش و شدت آن نقش دارند. ارث، میكروب ها، نوع غذا، مشكلات عصبی و روحی، تغییرات غددی هورمونی، نوع پوست، بهداشت صورت، مصرف برخی داروها و بعضی از بیماری ها از جمله عواملی است كه در ایجاد این بیماری نقش دارد.

به طور کلی شستشوی مکرر نواحی جوش به ویژه با صابون هایی که اسیدیته می باشند و از خود بقایایی به جا نمی گذارند در جلوگیری از تشکیل جوش جـدید تا حـد زیادی مؤثر است و در درمان نیز کمک کـننده می باشد.

راه هایی برای از بین بردن جوش صورت:



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 4 شهريور 1393برچسب:جوش صورت,آکنه,رفع جوش جوانی, :: 21:35
Dr.Dor

مشکل سیاهی زانو و سرآرنج‌هاست، مشکلی رایج که بسیاری از خانم‌ها را آزار می‌دهد تا جایی که حتی در خانه‌ خودشان یا در میان زن‌های دیگر نمی‌توانند لباس‌های دلخواه‌شان را بپوشند چراکه سیاهی‌های زانو و آرنج بیش از هر چیز جلب توجه كرده و به زیبایی زنانه آنها خدشه وارد می‌کند.

در اینجا سعی کرده‌ایم از جنبه‌های مختلف این مشکل را بررسی کنیم یعنی اول در مورد علل آن صحبت کنیم و بعد راه‌حل پزشکی و غیرپزشکی متفاوتی را برای بهبود این حالت ارائه دهیم، البته مسلم است که اگر به پزشک مراجعه کنید راه‌حل‌هایی متناسب با نوع پوست شما ارائه خواهد داد.

کدام لیزر به رفع تیرگی کمک می‌کند؟

استفاده از لیزر در درمان تیرگی پوست باید بسیار با احتیاط انجام شود؛ تنها لیزری که بدون عارضه می‌تواند پوست را روشن کند لیزرکیوسویچ N-dyag است. با این لیزر طی 20-7 روز تیرگی‌ها از بین می‌روند، البته با توجه به میزان تیرگى زمان‌های متفاوتی برای از بین بردن سیاهی‌ها لازم است، یعنی هر چه تیرگى بیشتر باشد تكرار لیزر و زمان بیشتری می‌خواهد.

چرا آرنج و زانو سیاه میشود ؟......



ادامه مطلب ...


           

دوبار در روز مسواک بزنید و یک بار نخ دندان بکشید .این راه ساده ترین راه برای داستن دندان هایی سالم وزیبا هستند

دندان به رنگ سفید شناخته میشود و اگر میخواهید دندان های سفیدی داشته باشید باید با انصاف به ان ها نگاه کنید از طرفی دندان های ممکن 

است در طی سال ها پس از رویش تغیر رنگ بدهند .

این دلایل ممکن است شامل مصرف دارو های مختلف و بیماری های مختلف در دوران کودکی و ضربه خوردن به دندان ها و درمان های مختلف 

دندان پزشکی باشد 

در خوراکی هایی مثل چای ...قهوه ....شکلات و ابمیوه های رنگی و......رنگدانه های زیادی وجود دارد و کسانی که عادت دارند مقدار زیادی از این

مواد را روزانه مصرف کنند باید منتظر دندان های تیره تری باشند.

اگر میخواهید دندان های سفید داشته باشید به 8 توصیه توجه کنید .....



ادامه مطلب ...


           

معمولا تابستان فصلی است که همه می خواهند به بهترین نحو از آب و هوا استفاده کنند و مسافرت های ساحلی بیشتر می شود ،و لباس های تابستانی مورد استفاده قرار می گیرد . و هم چنین بیرون رفتن در روز های گرم و آفتابی تابستان با آفتاب سوختگی همراه است . و میدانید که آفتاب سوختگی سبب ابتلا به سرطان پوست ،پیری زودرس ،پوست چروکیده و دریافت لکه های خورشیدی بر روی پوست می شود . ولی نگران نباشید ،با استفاده از کرم های ضد آفتاب بر روی صورت و ناحیه هایی از بدن که در معرض نور آفتاب قرار می گیرد ،این خطرات را دفع کنید .



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 1 مرداد 1393برچسب:ضد افتاب ,پوست ,زیبایی, :: 19:18
Dr.Dor

در واقع سطوح بیرونی گوش ما احتیاج به تمیز کردن دارند اما تمیز کردن مجرای داخلی گوش معمولا" ضرورتی ندارد مگر اینکه جرم بسیار زیادی در آن جمع شده باشد.

 

چیز هایی که برای تمیز کردن گوش لازم دارید:

لیف حمام

آب گرم و صابون

پنبه

 

دستور العمل:



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 24 تير 1393برچسب:گوش ,زیبایی , پوست ,درمان,, :: 15:15
Dr.Dor

 

سردرد و میگرن از آن دست مشکلاتی هستند که زندگی را مختل و فرد را دچار مشکلات اساسی می‌کند.

 

 

 

اگر شما اغلب دچار سردرد می‌شوید یا میگرن دارید و از عوارض برخی از داورها می‌ترسید باید بدانید که خوشبختانه روش‌های جایگزین مناسبی برای حل مشکلات وجود دارد. در این مطلب کوتاه شما را با چند روش طبیعی درمان سردرد آشنا می‌کنیم. ما همراه باشید

روغن گیاهی نعنا: تسکین هر نوع سردردی

 

یکی از روغن‌های معروف برای تسکین هر نوع سردردی روغن نعنا است. برای پیشگیری از سردرد می‌توانید روغن نعنا را با روغن لیموترش استفاده کنید.

روش استفاده: برای تسکین و پیشگیری از سردرد دو قطره از هر کدام از روغن‌های اشاره شده (روغن نعنا، روغن لیموترش و روغن اسطوخودوس) را با هم مخلوط کنید و یک قاشق غذاخوری روغن بادام یا روغن زیتون نیز به آن بیفزایید. سپس این روغن را روی شقیقه‌ها و پشت گردنتان بمالید و ماساژ دهید.

کافئین تا چه حد موثر است؟

 

 

باید بدانید زمانی که سردرد شما ناشی از میگرن (سردردی که نیمه‌ی سر احساس می‌شود و اغلب مانند قلب حالت ضربانی دارد)، استرس باشد نوشیدن تنها یک فنجان قهوه به خودی خود دردی را دوا نمی‌کند.

 

 

 

نتایج مطالعات گوناگون نشان داده است قهوه به تنهایی تأثیر جزیی در درمان سردرد دارد اما این نوشیدنی می‌تواند تأثیر داروهای قدیمی مثل آسپرین و ایبوپروفن را بیشتر کند.

 

 

در تاریکی استراحت کنید

میگرن و سردرد معمولاً با استرس، سر و صدا و نور زیاد تشدید می‌شود. استراحت و ریلکسیشن می‌تواند کمک بزرگی برای تسکین سردردهایتان باشد. برای این کار در یک مکان آرام و راحت بنشینید. چراغ‌ها را خاموش کنید و پرده‌ها را بکشید. چشم‌هایتان را ببندید و به آرامی نفس عمیق بکشید و سعی کنید سنگینی سرتان را با نفس‌هایتان از بین ببرید.

منبع:medisite

 

 

 

 



           
سه شنبه 24 تير 1393برچسب:سردرد ,,شکلات,زیبایی, :: 15:7
Dr.Dor

روغن زیتون و قلب

نقش روغن زیتون در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی از مدت‌ها پیش
اثبات شده است. بیماری‌های قلبی به طور عمده در اثر واکنش اکسیژن در بدن و
رادیکال‌های آزاد و وجود کلسترول بد ایجاد می‌شود اما دانشمندان پرتغالی دانشگاه
پورتو به تازگی دریافتند که در روغن زیتون نوعی آنتی اکسیدان وجود دارد که
سلول‌های قرمز خون را از صدمه دیدن محافظت می‌کند
.به گفته این محققان روغن
زیتون دارای نوعی ماده به نام DHPEA-EDA است که نقش مهمی در محافظت از
سلول‌های خونی که مستعد آسیب‌های اکسیداتیو هستند،دارد
.دانشمندان قبلا اثر
محافظتی روغن زیتون روی قلب را کشف کرده بودند اما اکنون دلیل این حفاظت را بهتر
درک می‌کنند.به این ترتیب که مصرف 25 سی‌سی یعنی 2 قاشق غذاخوری روزانه به
مدت 1 هفته سبب کاهش چشمگیر کلسترول و افزایش آنتی‌اکسیدان‌های خون
می‌شود.
 

 

نقش حفاظتی از معده

روغن زیتون تنها روغنی است که توسط معده بسیار خوب تحمل می‌شود.در
واقع روغن زیتون عملکرد محافظتی برای معده داشته و این ارگان را از زخم و التهاب
محافظت می‌کند.این روغن سبب افزایش ترشح صفرا و هورمون‌های لوزالمعده می‌شود و بهتر
از هر دارویی از این دو عضو محافظت می‌کند در نتیجه می‌تواند از تشکیل سنگ‌های
صفراوی نیز جلوگیری کند

 

خرید روغن زیتون

 

وقتی می‌خواهید روغن زیتون بخرید،اگر قصد دارید نوع با کیفیت آن را تهیه
کنید،اولین روغنی که در اثر فشار از زیتون خارج می‌شود،مرغوب‌ترین و با کیفیت‌ترین
آن است.
این روغن بدون حرارت دادن یا اضافه کردن ماده شیمیایی تهیه شده و
دارای طعم و مزه قوی است.رنگ آن هم همان‌طور که گفته شد سبز یا زرد تیره
است
.روغن زیتون‌هایی که رنگ‌ روشن‌تر دارند،روغن‌هایی با کیفیت
پایین‌تر هستند که تصفیه شده و دارای کیفیت روغن زیتون اولیه یا خام
نیستند.
تفاوت روغن زیتون‌هایی که نام بردیم در میزان اسیدیته آنها است که
روی مزه آن اثر می‌گذارد نه روی مواد مفید و مغذی‌اش.روغن زیتون با اسیدیته
پایین‌تر مثل همان روغن‌های با کیفیت بالا دارای آنتی‌اکسیدان‌های بیشتر
است.بنابراین نقش این نوع روغن زیتون‌ها در پیشگیری از بیماری‌هایی که نام
بردیم،بسیار بیشتر است اما روغن زیتون در کل از هر نوعی که باشد،در کنار بسیاری از
روغن‌های دیگر مثل کانولا، روغن ذرت و سویا در مقایسه با روغن جامد نقش حفاظتی دارد

منبع:salamatiran.com



           
چهار شنبه 18 تير 1393برچسب:, :: 14:29
Dr.Dor

شیرینی هدیه دادن در روزهای جشن، باعث شادی و سلامت قلب شما می‌شود. محققان گفته اند،‌که شکلات حاوی آنتی اکسیدانهایی است که از چسبیدن کلسترول به دیواره های سرخرگ جلوگیری می کند و ریسک ابتلاء به بیماریهای قلبی و سکته را کاهش می دهد. شکلات حاوی فلاون نیز می‌باشد که ماده ای شیمیایی است و در چای نیز وجود دارد.

هرچه شکلات تیره‌تر باشد حاوی فلاون و آنتی اکسیدان بیشتری می‌باشد ولی  با وجود همه فوایدی که شکلات دارد بهتر است در خوردن آن زیاده روی نکنید. مزه، عطر و شکل آن بعلاوه کالری زیاد شکلات را لذیذ و خوشمزه ساخته است. از روزهای خوش خود لذت ببرید و همه شکلاتهایتان را با هم نخورید

تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغ



           
چهار شنبه 18 تير 1393برچسب:, :: 13:58
Dr.Dor

درمانگران طب رایج و طب سنتی در جهان دلایل مختلفی برای تیرگی دور چشم و حلقه‌های سیاه اطراف چشم سراغ دارند. برخی از آن‌ها خستگی، كار زیاد، تنظیم نبودن ساعت خواب و تغذیه نامناسب را دلیل بروز این مسئله می‌دانند و گروهی خون‌رسانی نامناسب به ناحیه چشم، استرس و ناراحتی‌های كلیوی را عامل بروز این تیرگی‌ها معرفی می‌كنند و متناسب با علت به‌وجود آمدن این تیرگی، نسخه‌هایی را جهت درمان ارائه می‌كنند

 

تاثیر چای کیسه ای را دست کم نگیرید

یكی از روش‌های خانگی برای بهبود كبودی و سیاهی دور چشم، استفاده از چای كیسه‌ای مرطوب و سرد شده است. پس از استفاده از چای كیسه‌ای به محض آن‌كه كیسه چای حرارت خود را از دست داد، آن را روی چشم‌تان بگذارید. بهتر است از 2چای كیسه‌ای به‌طور همزمان استفاده كنید و اجازه دهید تا به‌مدت 20دقیقه روی چشم‌ها و ناحیه زیر چشم باقی بماند. برگ چای به‌دلیل داشتن ماده‌ای به نام «تانین» موجب بهبود سیاهی و تیرگی دور چشم شده و همین‌طور از بروز پف و تورم در این ناحیه نیز پیشگیری می‌كند. می‌توانید چای كیسه‌ای را در یخچال بگذارید و حداكثر ظرف مدت 24 ساعت آن را مصرف كنید.

 

بادام و لیمو ترش کمک میکند

یكی از بهترین روش‌ها برای از بین‌بردن تیرگی دور چشم، بهبود جریان گردش خون در این ناحیه است. برای این منظور كافی است ناحیه اطراف چشم و عضلات آن را با كمك روغن بادام تلخ كه با اندكی آب لیموترش تازه تركیب شده، خوب ماساژ دهید. ماساژ این ناحیه هر شب پیش از خواب با كمك این روغن علاوه بر آن‌كه به بهبود گردش خون در عضلات اطراف چشم كمك می‌كند موجب بهبود تیرگی‌ها و سیاهی اطراف چشم شده و آن را تعدیل می‌كند

 

مواظب چشم هایتان باشید!

 

یكی دیگر از روش‌هایی كه به تسكین و بهبود سیاهی دور چشم ناشی از خستگی و كار زیاد كمك می‌كند، استفاده از ماسك خیار و گلاب است. برای تهیه این ماسك كافی است؛ یك خیار را با پوست یا بدون پوست رنده كنید و آن را درون 3 تا 4 قاشق غذاخوری گلاب خالص خیس كنید. سپس این تركیب را روی پلك‌ها، اطراف چشم و گودی چشم بگذارید و اجازه دهید به‌مدت 15دقیقه به همین صورت بماند. نكته مهم آن است كه خیار را به‌خوبی بشویید و مراقب باشید كه پلك‌ها را به‌خوبی ببندید تا آب این ماسك وارد چشم‌های‌تان نشود. سپس این ماسك را با دستمال مرطوب از روی چشم‌ها برداشته و صورت‌تان را با آب نسبتا خنك بشویید.

 

نعنا هم میتواند مفید باشد

 

استفاده از كمپرس عصاره برگ‌های نعنا تاثیر زیادی در بهبود تیرگی اطراف چشم دارد. به اعتقاد بسیاری از درمانگران شیوه‌های طبیعی درمانی تهیه عصاره برگ‌های نعنا كه از جوشاندن برگ‌های این گیاه دارویی به‌دست می‌آید موجب بهبود این تیرگی می‌شود. بهترین روش برای تهیه این عصاره آن است كه 2 تا 3 قاشق از برگ‌های نعنا را درون 2‌لیوان آب بریزید و آن را روی حرارت كم قرار دهید تا بجوشد. سپس عصاره به‌دست آمده را صاف كرده و اجازه دهید سرد شود. در این مرحله دستمالی تمیز و نخی را به عصاره نعنا آغشته كرده و آن را روی چشم‌ها بیندازید و درصورتی كه امكان آن را دارید، بگذارید تمام شب روی صورت‌تان باقی بماند

 

 

برای از بین بردن سیاهی دور چشم به توصیه های زیر توجه کنید!

در طول شبانه روز 8 ساعت را به خواب شبانه و استراحت اختصاص دهید. بی‌خوابی یكی از عوامل مهم در بروز تیرگی اطراف چشم است

 

مصرف سبزی‌ها به‌ویژه سبزی‌های سبز رنگ مثل اسفناج، جعفری و كاهو را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید.

 

نوشیدن آب در طول روز را فراموش نکنید. دریافت میزان کافی آب بر حفظ رطوبت بدن به تسکین سیاهی دور چشم کمک میکند و همینطور میوه هایی مانند موزو انار برای بهبودی سیاهی دور چشم کمک میکنند.

منبع:برترین ها

 

 

 

 



           
شنبه 14 تير 1393برچسب:چشم ,شادابی, پوست,, :: 14:24
Dr.Dor

 

خربزه، سلول‌های بدن را ترمیم می‌کند

میترا زراتی، کارشناس تغذیه می‌گوید: خربزه دارای ویتامین A و C است و در ترمیم و تجدید سلول‌های بدن نقش مهمی را بر عهده دارد همچنین این میوه بسیار مُدر بوده و برای افرادی که به بیماری‌های کلیوی و سنگ کلیه مبتلا هستند، بسیار مفید است.

 

 

 

وی با بیان اینکه خربزه به دلیل داشتن ویتامین A برای تقویت بینایی، خون‌سازی و تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است، ادامه داد: خربزه سرشار از ویتامین‌های A و C و سلولز است همچنین این میوه ملیّن بوده و برای درمان یبوست بسیار مفید است.

 

این کارشناس تغذیه اضافه کرد: خربزه برای اشخاص مبتلا به کم‌خونی بسیار مفید است، رنگ چهره را روشن می‌کند، رفع کننده یبوست است و به هضم غذا کمک می‌کند همچنین افزاینده ادرار و دفع‌کننده سنگ مثانه و کلیه است.

برای کاهش فشار خون، خربزه بخورید

متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، خربزه برای پایین آوردن فشار خون مفید است. به گزارش ایسنا، متخصصان تغذیه در مرکز بهداشتی دانشگاه تگزاس خاطرنشان کردند: خوردن مقادیر زیادی از سبزیجات و میوه‌های سرشار از پتاسیم مانند خربزه و پرتقال برای مبتلایان به فشار خون بالا مفید است و در پایین آوردن فشار خون تأثیر قابل توجهی دارند.

 

 مبتلایان به دیابت خربزه مصرف نکنند

 

 

کارشناسان تغذیه می‌گویند:

دیابت

ی‌ها و مبتلایان به اضافه وزن از مصرف زیاد خربزه خودداری کنند.

 

وی اظهار داشت: قند موجود در خربزه از نوع گلوکز و لولوز بوده فوراً جذب خون شده و به همین سبب باعث بالا رفتن سریع

قند خون

  می‌شود؛ لذا مبتلایان به

دیابت

  و افراد دارای اضافه وزن باید در مصرف آن دقت بیشتری داشته باشند.

 

وی هشدار داد: مصرف زیاد خربزه باعث نفخ می‌شود، در نتیجه در ناحیه معده و روده ایجاد درد می‌کند

 

 

 

 

 



           
چهار شنبه 11 تير 1393برچسب:, :: 19:22
Dr.Dor

 

اگر دوست دارید هنگامی كه مقابل آینه ایستاده اید و به شانه كردن موهای خود مشغول هستید، از برق و زیبایی موهایتان به وجد بیایید؛ رعایت نكاتی را كه می تواند كمك بسیاری به این امر بكند در برنامه زندگی خود قرار دهید.

در این جا به برخی نكات اشاره می كنیم:

1 - انتخاب یك شامپوی مناسب مهمترین راه برای حفظ سلامت موی سر است
. شامپو مسئول پاك كردن موها از هرگونه آلودگی، گرد و خاك و چربی است كه بر روی سر انباشته شده و برایش دردسر ساز شده اند. حال اگر شامپوی انتخابی ما توان از بین بردن این مواد زاید را نداشته باشد، در واقع به مهمترین وظیفه خود عمل نكرده است.

هیچگاه سشوار داغ را روی موی خیس نگیرید چرا كه این كار باعث شكنندگی مو می شود. اگر هم عجله به خشك شدن سریع مو داشتید، سشوار را روی گرمای كم یا متوسط بگذارید و آن را از فاصله دور به شكلی كه مرتب آن را روی قسمت های مختلف مو می چرخانید نگه دارید. هیچگاه برای چند دقیقه بر روی یك نقطه متوقف نشوید

 

2- همیشه با توجه به نوع و جنس مو شامپوی خود را انتخاب كنید
. شخصی كه موی چرب دارد نباید از شامپویی كه مختص موهای خشك است استفاده كند

 

3- به نحوه شستن موها دقت كنید
به آرامی موها را بشویید و به تمیز شدن تمامی قسمت های آن توجه نمایید.

 

4- برای نرمی مو از نرم كننده استفاده كنید.
اگرچه بسیاری از تولیدكنندگان ادعا می كنند كه شامپوهایشان حاوی نرم كننده است، اما بسیاری از آنها فاقد این ماده هستند و در نتیجه شخص نیاز دارد تا از یك نرم كننده جانبی نیز بهره ببرد.

5-پس از شستن، موهای خود را به آرامی با یك حوله خشك كنید
توجه داشته باشید كه هیچگاه سشوار داغ را روی موی خیس نگیرید چرا كه این كار باعث شكنندگی مو می شود. اگر هم در خشك کردن سریع مو عجله داشتید، سشوار را روی گرمای كم یا متوسط بگذارید و آن را از فاصله دور به شكلی كه مرتب آن را روی قسمت های مختلف مو می چرخانید نگه دارید. هیچگاه برای چند دقیقه بر روی یك نقطه متوقف نشوید

 

6-از شانه كردن موی خیس، جداً بپرهیزید
بگذارید موهایتان كمی خشك شوند سپس با شانه ای كه دندانه هایش نیز درشت است، موی خود را شانه كنید.

 

7- از برس هایی استفاده كنید كه نرم و انعطاف پذیر باشد.

انتخاب یك شامپوی مناسب مهم ترین راه برای حفظ سلامت موی سر است.

8- از رنگ مو كمتر استفاده كنید
در صورت استفاده، مو را مرتب تقویت كنید

 

9-از قرار گرفتن در نور شدید خورشید برای مدت زمان طولانی پرهیز كنید
این كار می تواند بر ساختمان پروتئینی مو اثر بگذارد و آن را شكننده كند.

 



           
دو شنبه 9 تير 1393برچسب:, :: 22:47
Dr.Dor

هنگامی که پوست شما خشک می‌شود، خارش دارد و یا پوسته پوسته می‌شود اما با رعایت نکات بهداشتی و استفاده از لوسیون‌ها می‌توانید رطوبت و درخشش طبیعی را به پوست خود بازگردانید.

محققان کلینیک کلیولند، برای کمک به جلوگیری و یا درمان پوست خشک پیشنهاد کرده‌اند:

 

- با آب ولرم، نه آب داغ حمام کنید.

 

 

 

- بیش از 10 دقیقه، دوش نگیرید.

 

 

 

- بلافاصله پس از استحمام یا شستن دست‌ها از مرطوب کننده غنی استفاده کنید.

 

 

 

- از صابون مرطوب کننده دست و بدن استفاده کنید.

 

 

 

- از لوسیون‌های ملایم در طول تابستان استفاده کنید. کرم‌ها و پمادهای سنگین‌تر در طول زمستان استفاده شود.

 



           
یک شنبه 8 تير 1393برچسب:, :: 14:29
Dr.Dor

 

بعضی وقتها احساس می‌کنیم پوستمان تیره و کدر شده ،آن هم نه با نور خورشید و یا خستگی بلکه به حالت جرمی که بر روی پوست سنگینی می کند.

 زمانی که چنین احساسی نسبت به پوست خود پیدا می کنیم بهتر است از ماسکهایی  که حالت چسبندگی بیشتری داشته واین جرم ها را جذب خود کرده و لایه ای از روی پوست بر می‌دارد استفاده کنیم و شفافیت و روشنی پوستمان را دوباره بر گردانده و به آن شادابی ببخشیم،در این مقاله به تعدادی از این ماسک ها اشاره میکنیم

ماسک عسل

یک قاشق مربا خوری عسل را با نصف قاشق چایخوری پودر بادام سفید شده مخلوط کرده که حتما برای راحتی کار عسل را در جای گرمی مثل روی درب کتری آب جوش قرار داده تا راحت تر با پودر بادام مخلوط شودسپس این مخلوط را کاملا آرام وبا حرکت دورانی روی پوست مالیده ،پس از خشک شدن ابتدا با آب ولرم وسپس با آب سرد وخنک بشویید.از این ماسک هفته ای یک بار استفاده کنید.

ماسک نشاسته

نشاسته نیز به دلیل چسبندگی خاصیت تمیز کردن پوست را دارد و تمام جرم های پوستی را گرفته و در ترمیم جوشها نیز بسیار موثر است. برای درست کردن ماسک نشاسته هم می‌توانید از یک قاشق غذاخوری ماست کم چرب و یک قاشق چایخوری نشاسته استفاده کنید و هم می‌توانید به جای ماست از یک قاشق شیر استفاده کرده، پس از مخلوط کردن آن را به آرامی بر روی پوست زده و صبر کنید تا کاملا جذب وخشک شود و همانند ماسکهای قبلی ابتدا با آب ولرم وسپس با آب خنک وسرد بشویید. از این ماسک نیز هفته ای یک الی دو بار استفاده کنید

 

 

 

 

 



ادامه مطلب ...


           
یک شنبه 8 تير 1393برچسب:, :: 13:56
Dr.Dor

پرتقال، خیار، موز و کیوی از میوه هایی هستند که پوست آنها را حتما باید خورد زیرا سرشار از ویتامین است و دارای خواص بسیار مفیدی برای پوست و مو هستند.
بررسی های جدید دانشمندان نشان می دهد پوست میوه ها سرشار از آنتی اکسیدان های مفیدی است که خاصیت ضد سرطانی دارند و پزشکان توصیه می کنند افراد حتما میوه هایی که قابل پوست آنها خوردن است را با پوست مصرف کنند
 
 
 
پوست موز
 
بررسی ها نشانی می دهند پرتقال، خیار، موز و کیوی از میوه هایی هستند که پوست آنها را حتما باید خورد زیرا سرشار از ویتامین است و دارای خواص بسیار مفیدی برای پوست و مو هستند.
 
گفتنی است اگر چه خوردن پوست با میوه برای برخی افراد قابل تحمل است اما اگر بدانید که پوست میوه ها گاهی از خود میوه با ارزش تر هستند به هیچ وجه خوردن آنها را ترک نمی کنید.
 
پوست میوه ها در برابر اشعه ماوراء بنفش از پوست محافظت می کنند و احتمالا سرطان ها را تا 30 درصد کاهش می دهند. 
منبع : asriran.com

 

 



           
شنبه 7 تير 1393برچسب:, :: 23:33
Dr.Dor

از آنجایی که پوست صورت یکی از قسمتهای بدن است که همیشه در معرض هوای گرم و سرد و یا نور آفتاب قرار دارد و بسیار لطیف و آسیب پذیر می باشد توجه به سلامت و بهداشت آن نیز بسیار مهم است. برای آنکه به این مهم دست پیدا کنید و پوستی سالم و شاداب داشته باشید نکاتی در زیر آورده شده است که انجام دادن آنها تا حد زیادی به سلامت پوست صورت شما کمک خواهد کرد.
1. زمان خروج از منزل حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
این امکان وجود دارد که در میان روز صورت خود را شسته و دوباره کرم ضد آفتاب بمالید. در استفاده از کرم های ضدآفتاب توصیه می شود از کرمی با SPF بیشتر از ۳۰ استفاده کنید. استفاده از کرم ضد آفتاب تنها مختص فصل تابستان نیست بلکه از آنجایی که آفتاب در تمام فصول می تابد بنابر این استفاده از کرم آفتاب نیز مهم است.

2. از نوع پوست خود آگاه باشید
اگر پوست شما خیلی چرب است، از لوسیون های بدون چربی استفاده کنید تا منافذ پوست تان بسته نشوند. اگر پوست شما بیش از حد خشک است، از کرم های چرب استفاده کنید.

3. مواد غذایی شیرین کم مصرف کنید
قند خون بالا باعث کاهش کلاژن پوست و افزایش چین وچروک آن می گردد. افزایش قند خون همچنین باعث عفونت قارچی پوست می شود و بثورات پوستی در زیرسینه ها، کشاله ران و حتی صورت نمایان می شود.

4. حتما سیگار نکشید
سیگار باعث آسیب پوست می شود و می تواند پوست شما را ۱۰ سال یا بیشتر، پیرتر کند. سیگار رادیکال های آزاد در سیگاری ها، به کلاژن و بافت های الاستیک پوست حمله می کنند و پوست را نازک تر، ضعیف تر و بیشتر مستعد ابتلا به چین وچروک می کند.

5. صورت خود را قبل از رفتن به رختخواب بشویید
در طول روز، چربی، آلودگی هوا و گردوخاک روی پوست شما قرار می گیرد. اگر آرایش کنید، مواد آرایشی نیز به آلودگی های قبلی اضافه می شود و در صورتی که قبل از خواب صورت تان را نشویید، هنگامی که سرتان را روی بالش می گذارید، تمام این آلودگی ها به سطح بالش تان می مالد و منافذ پوست شما را می بندد، در نتیجه پوست دیگر نمی تواند نفس بکشد و جوش و سایر مشکلات پوستی به سراغ صورت شما می آید. اگر خیلی خسته هستید و نمی توانید این کار را انجام دهید، صورت خود را با دستمال مرطوب، پاک کنید.

6. در مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی به تاریخ مصرف آن دقت کنید
خانم ها توجه داشته باشند اگر بعد از استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی  دچار ناراحتی پوستی یا چشمی شدند، آنها را دور بیندازند. مواد آرایشی را نباید بیشتر از سه ماه نگه داشت. هنگامی که یک ماده آرایشی برای اولین بار استفاده می شود، روی جعبه یا قوطی آن، با خودکار یا ماژیک، باید تاریخ آن روز نوشته شود.

7. مراجعه به پزشک متخصص
حداقل سالی یکبار به متخصص پوست مراجعه کنید. با مراجعه به پزشک متخصص پوست می توانید مشکلات پوستی خود را بهتر و سریع تر درمان کنید.

منبع:salamatnews.com



           
شنبه 7 تير 1393برچسب:, :: 23:23
Dr.Dor

یکی از دلایل پیری زودرس و پیدایش چین و چروک و خشونت پوست، خشک کردن آن با حوله به روش خشن است. پس از خشک کردن صورت ، یک کرم مرطوب کننده بر روی آن بمالید تا رطوبت پوست حفظ شود.

مصرف بیش از اندازه ی هر ماده آرایشی برای پوست مفید نیست. حتی داروهای پوستی هم فاقد عوارض جانبی نیستند. بنابراین باید مصرف ماده آرایشی و دارویی کم ، و در حد لزوم باشد. یکی از عوارض این مواد پیری زودرس و ایجاد چین و چروک است.

برای تمیز کردن مواد آرایشی از پوست می توانید از پنبه آغشته به گلاب یا شیر پاک کن و یا آب و صابون استفاده کنید*

* تغذیه مناسب برای برخی مشکلات پوستی

همان‌طور که می‌دانید تغذیه بر روی تمام قسمت‌های بدن تأثیر‌گذار است از جمله پوست. در حقیقت هر آن‌چه که می‌خورید می‌تواند بر روی کیفیت چهره‌ی شما تأثیر‌گذار باشد.

در زیر به چند نمونه از مشکلات پوستی اشاره می‌کنیم و مواد غذایی مناسب برای درمان هر کدام را برای شما می گوییم :

* چین‌ و چروک پوست

  روغن زیتون، برنج قهوه‌ای و بادام بخورید.

این مواد غذایی سرشار از ویتامین E هستند که برای حفاظت غشای سلول‌های پوست مفیدند. در استرالیا طی یک مطالعه بر روی ??? دانشجوی سال آخر معلوم شد افرادی که مواد غذایی‌ای مانند سبزی‌جات، لوبیاها، حبوبات و روغن زیتون مصرف می‌کنند، کمترین میزان چین و چروک پوستی را دارند

* پوست نازک

  حبوبات، غلات، غذاهای دریایی و سیر بخورید.

سلنیوم موجود در این مواد غذایی خاصیت کششی و جهندگی سلولی را حفظ می‌کند، پیر شدن پوست را کاهش داده و در مقابل نور خورشید از آن محافظت می‌کند.

در یک بررسی مشخص شده که مکمل سلنیم، مس و ویتامین‌ها سوختگی ناشی از آفتاب را کاهش می دهند.

خرابی پوست در اثر اشعه‌ی خورشید

  سبزی‌جات و میوه‌های زرد و نارنجی بخورید، مانند هویج، کدو حلوایی، طالبی

* کبودی ناشی از ضربت دیدن یا کوفتگی

  سبزی‌جات برگدار سبز تیره مانند اسفناج بخورید. گیاه پاپایا (PAPAYA) یا انبه ی هندی حاوی ویتامین K است که برای لخته شدن طبیعی خون مفید می‌باشد. هم‌چنین ویتامین C نیز کلیدی است برای ترمیم زخم‌ها



           

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

درباره وبلاگ


به یه زندگی سالم خوش اومدید امیدوارم مطالب مفیدی رو کسب کنید ....
آخرین مطالب
نويسندگان
موضوعات
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان به زندگی سالم خوش آمدید... و آدرس   zibarooyan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 9
بازدید هفته : 141
بازدید ماه : 141
بازدید کل : 7655
تعداد مطالب : 23
تعداد نظرات : 31
تعداد آنلاین : 1


www.1abzar.com --->