به زندگی سالم خوش آمدید...

درمانگران طب رایج و طب سنتی در جهان دلایل مختلفی برای تیرگی دور چشم و حلقه‌های سیاه اطراف چشم سراغ دارند. برخی از آن‌ها خستگی، كار زیاد، تنظیم نبودن ساعت خواب و تغذیه نامناسب را دلیل بروز این مسئله می‌دانند و گروهی خون‌رسانی نامناسب به ناحیه چشم، استرس و ناراحتی‌های كلیوی را عامل بروز این تیرگی‌ها معرفی می‌كنند و متناسب با علت به‌وجود آمدن این تیرگی، نسخه‌هایی را جهت درمان ارائه می‌كنند

 

تاثیر چای کیسه ای را دست کم نگیرید

یكی از روش‌های خانگی برای بهبود كبودی و سیاهی دور چشم، استفاده از چای كیسه‌ای مرطوب و سرد شده است. پس از استفاده از چای كیسه‌ای به محض آن‌كه كیسه چای حرارت خود را از دست داد، آن را روی چشم‌تان بگذارید. بهتر است از 2چای كیسه‌ای به‌طور همزمان استفاده كنید و اجازه دهید تا به‌مدت 20دقیقه روی چشم‌ها و ناحیه زیر چشم باقی بماند. برگ چای به‌دلیل داشتن ماده‌ای به نام «تانین» موجب بهبود سیاهی و تیرگی دور چشم شده و همین‌طور از بروز پف و تورم در این ناحیه نیز پیشگیری می‌كند. می‌توانید چای كیسه‌ای را در یخچال بگذارید و حداكثر ظرف مدت 24 ساعت آن را مصرف كنید.

 

بادام و لیمو ترش کمک میکند

یكی از بهترین روش‌ها برای از بین‌بردن تیرگی دور چشم، بهبود جریان گردش خون در این ناحیه است. برای این منظور كافی است ناحیه اطراف چشم و عضلات آن را با كمك روغن بادام تلخ كه با اندكی آب لیموترش تازه تركیب شده، خوب ماساژ دهید. ماساژ این ناحیه هر شب پیش از خواب با كمك این روغن علاوه بر آن‌كه به بهبود گردش خون در عضلات اطراف چشم كمك می‌كند موجب بهبود تیرگی‌ها و سیاهی اطراف چشم شده و آن را تعدیل می‌كند

 

مواظب چشم هایتان باشید!

 

یكی دیگر از روش‌هایی كه به تسكین و بهبود سیاهی دور چشم ناشی از خستگی و كار زیاد كمك می‌كند، استفاده از ماسك خیار و گلاب است. برای تهیه این ماسك كافی است؛ یك خیار را با پوست یا بدون پوست رنده كنید و آن را درون 3 تا 4 قاشق غذاخوری گلاب خالص خیس كنید. سپس این تركیب را روی پلك‌ها، اطراف چشم و گودی چشم بگذارید و اجازه دهید به‌مدت 15دقیقه به همین صورت بماند. نكته مهم آن است كه خیار را به‌خوبی بشویید و مراقب باشید كه پلك‌ها را به‌خوبی ببندید تا آب این ماسك وارد چشم‌های‌تان نشود. سپس این ماسك را با دستمال مرطوب از روی چشم‌ها برداشته و صورت‌تان را با آب نسبتا خنك بشویید.

 

نعنا هم میتواند مفید باشد

 

استفاده از كمپرس عصاره برگ‌های نعنا تاثیر زیادی در بهبود تیرگی اطراف چشم دارد. به اعتقاد بسیاری از درمانگران شیوه‌های طبیعی درمانی تهیه عصاره برگ‌های نعنا كه از جوشاندن برگ‌های این گیاه دارویی به‌دست می‌آید موجب بهبود این تیرگی می‌شود. بهترین روش برای تهیه این عصاره آن است كه 2 تا 3 قاشق از برگ‌های نعنا را درون 2‌لیوان آب بریزید و آن را روی حرارت كم قرار دهید تا بجوشد. سپس عصاره به‌دست آمده را صاف كرده و اجازه دهید سرد شود. در این مرحله دستمالی تمیز و نخی را به عصاره نعنا آغشته كرده و آن را روی چشم‌ها بیندازید و درصورتی كه امكان آن را دارید، بگذارید تمام شب روی صورت‌تان باقی بماند

 

 

برای از بین بردن سیاهی دور چشم به توصیه های زیر توجه کنید!

در طول شبانه روز 8 ساعت را به خواب شبانه و استراحت اختصاص دهید. بی‌خوابی یكی از عوامل مهم در بروز تیرگی اطراف چشم است

 

مصرف سبزی‌ها به‌ویژه سبزی‌های سبز رنگ مثل اسفناج، جعفری و كاهو را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید.

 

نوشیدن آب در طول روز را فراموش نکنید. دریافت میزان کافی آب بر حفظ رطوبت بدن به تسکین سیاهی دور چشم کمک میکند و همینطور میوه هایی مانند موزو انار برای بهبودی سیاهی دور چشم کمک میکنند.

منبع:برترین ها

 

 

 

 



           
شنبه 14 تير 1393برچسب:چشم ,شادابی, پوست,, :: 14:24
Dr.Dor

 

خربزه، سلول‌های بدن را ترمیم می‌کند

میترا زراتی، کارشناس تغذیه می‌گوید: خربزه دارای ویتامین A و C است و در ترمیم و تجدید سلول‌های بدن نقش مهمی را بر عهده دارد همچنین این میوه بسیار مُدر بوده و برای افرادی که به بیماری‌های کلیوی و سنگ کلیه مبتلا هستند، بسیار مفید است.

 

 

 

وی با بیان اینکه خربزه به دلیل داشتن ویتامین A برای تقویت بینایی، خون‌سازی و تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است، ادامه داد: خربزه سرشار از ویتامین‌های A و C و سلولز است همچنین این میوه ملیّن بوده و برای درمان یبوست بسیار مفید است.

 

این کارشناس تغذیه اضافه کرد: خربزه برای اشخاص مبتلا به کم‌خونی بسیار مفید است، رنگ چهره را روشن می‌کند، رفع کننده یبوست است و به هضم غذا کمک می‌کند همچنین افزاینده ادرار و دفع‌کننده سنگ مثانه و کلیه است.

برای کاهش فشار خون، خربزه بخورید

متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، خربزه برای پایین آوردن فشار خون مفید است. به گزارش ایسنا، متخصصان تغذیه در مرکز بهداشتی دانشگاه تگزاس خاطرنشان کردند: خوردن مقادیر زیادی از سبزیجات و میوه‌های سرشار از پتاسیم مانند خربزه و پرتقال برای مبتلایان به فشار خون بالا مفید است و در پایین آوردن فشار خون تأثیر قابل توجهی دارند.

 

 مبتلایان به دیابت خربزه مصرف نکنند

 

 

کارشناسان تغذیه می‌گویند:

دیابت

ی‌ها و مبتلایان به اضافه وزن از مصرف زیاد خربزه خودداری کنند.

 

وی اظهار داشت: قند موجود در خربزه از نوع گلوکز و لولوز بوده فوراً جذب خون شده و به همین سبب باعث بالا رفتن سریع

قند خون

  می‌شود؛ لذا مبتلایان به

دیابت

  و افراد دارای اضافه وزن باید در مصرف آن دقت بیشتری داشته باشند.

 

وی هشدار داد: مصرف زیاد خربزه باعث نفخ می‌شود، در نتیجه در ناحیه معده و روده ایجاد درد می‌کند

 

 

 

 

 



           
چهار شنبه 11 تير 1393برچسب:, :: 19:22
Dr.Dor

 

اگر دوست دارید هنگامی كه مقابل آینه ایستاده اید و به شانه كردن موهای خود مشغول هستید، از برق و زیبایی موهایتان به وجد بیایید؛ رعایت نكاتی را كه می تواند كمك بسیاری به این امر بكند در برنامه زندگی خود قرار دهید.

در این جا به برخی نكات اشاره می كنیم:

1 - انتخاب یك شامپوی مناسب مهمترین راه برای حفظ سلامت موی سر است
. شامپو مسئول پاك كردن موها از هرگونه آلودگی، گرد و خاك و چربی است كه بر روی سر انباشته شده و برایش دردسر ساز شده اند. حال اگر شامپوی انتخابی ما توان از بین بردن این مواد زاید را نداشته باشد، در واقع به مهمترین وظیفه خود عمل نكرده است.

هیچگاه سشوار داغ را روی موی خیس نگیرید چرا كه این كار باعث شكنندگی مو می شود. اگر هم عجله به خشك شدن سریع مو داشتید، سشوار را روی گرمای كم یا متوسط بگذارید و آن را از فاصله دور به شكلی كه مرتب آن را روی قسمت های مختلف مو می چرخانید نگه دارید. هیچگاه برای چند دقیقه بر روی یك نقطه متوقف نشوید

 

2- همیشه با توجه به نوع و جنس مو شامپوی خود را انتخاب كنید
. شخصی كه موی چرب دارد نباید از شامپویی كه مختص موهای خشك است استفاده كند

 

3- به نحوه شستن موها دقت كنید
به آرامی موها را بشویید و به تمیز شدن تمامی قسمت های آن توجه نمایید.

 

4- برای نرمی مو از نرم كننده استفاده كنید.
اگرچه بسیاری از تولیدكنندگان ادعا می كنند كه شامپوهایشان حاوی نرم كننده است، اما بسیاری از آنها فاقد این ماده هستند و در نتیجه شخص نیاز دارد تا از یك نرم كننده جانبی نیز بهره ببرد.

5-پس از شستن، موهای خود را به آرامی با یك حوله خشك كنید
توجه داشته باشید كه هیچگاه سشوار داغ را روی موی خیس نگیرید چرا كه این كار باعث شكنندگی مو می شود. اگر هم در خشك کردن سریع مو عجله داشتید، سشوار را روی گرمای كم یا متوسط بگذارید و آن را از فاصله دور به شكلی كه مرتب آن را روی قسمت های مختلف مو می چرخانید نگه دارید. هیچگاه برای چند دقیقه بر روی یك نقطه متوقف نشوید

 

6-از شانه كردن موی خیس، جداً بپرهیزید
بگذارید موهایتان كمی خشك شوند سپس با شانه ای كه دندانه هایش نیز درشت است، موی خود را شانه كنید.

 

7- از برس هایی استفاده كنید كه نرم و انعطاف پذیر باشد.

انتخاب یك شامپوی مناسب مهم ترین راه برای حفظ سلامت موی سر است.

8- از رنگ مو كمتر استفاده كنید
در صورت استفاده، مو را مرتب تقویت كنید

 

9-از قرار گرفتن در نور شدید خورشید برای مدت زمان طولانی پرهیز كنید
این كار می تواند بر ساختمان پروتئینی مو اثر بگذارد و آن را شكننده كند.

 



           
دو شنبه 9 تير 1393برچسب:, :: 22:47
Dr.Dor

هنگامی که پوست شما خشک می‌شود، خارش دارد و یا پوسته پوسته می‌شود اما با رعایت نکات بهداشتی و استفاده از لوسیون‌ها می‌توانید رطوبت و درخشش طبیعی را به پوست خود بازگردانید.

محققان کلینیک کلیولند، برای کمک به جلوگیری و یا درمان پوست خشک پیشنهاد کرده‌اند:

 

- با آب ولرم، نه آب داغ حمام کنید.

 

 

 

- بیش از 10 دقیقه، دوش نگیرید.

 

 

 

- بلافاصله پس از استحمام یا شستن دست‌ها از مرطوب کننده غنی استفاده کنید.

 

 

 

- از صابون مرطوب کننده دست و بدن استفاده کنید.

 

 

 

- از لوسیون‌های ملایم در طول تابستان استفاده کنید. کرم‌ها و پمادهای سنگین‌تر در طول زمستان استفاده شود.

 



           
یک شنبه 8 تير 1393برچسب:, :: 14:29
Dr.Dor

 

بعضی وقتها احساس می‌کنیم پوستمان تیره و کدر شده ،آن هم نه با نور خورشید و یا خستگی بلکه به حالت جرمی که بر روی پوست سنگینی می کند.

 زمانی که چنین احساسی نسبت به پوست خود پیدا می کنیم بهتر است از ماسکهایی  که حالت چسبندگی بیشتری داشته واین جرم ها را جذب خود کرده و لایه ای از روی پوست بر می‌دارد استفاده کنیم و شفافیت و روشنی پوستمان را دوباره بر گردانده و به آن شادابی ببخشیم،در این مقاله به تعدادی از این ماسک ها اشاره میکنیم

ماسک عسل

یک قاشق مربا خوری عسل را با نصف قاشق چایخوری پودر بادام سفید شده مخلوط کرده که حتما برای راحتی کار عسل را در جای گرمی مثل روی درب کتری آب جوش قرار داده تا راحت تر با پودر بادام مخلوط شودسپس این مخلوط را کاملا آرام وبا حرکت دورانی روی پوست مالیده ،پس از خشک شدن ابتدا با آب ولرم وسپس با آب سرد وخنک بشویید.از این ماسک هفته ای یک بار استفاده کنید.

ماسک نشاسته

نشاسته نیز به دلیل چسبندگی خاصیت تمیز کردن پوست را دارد و تمام جرم های پوستی را گرفته و در ترمیم جوشها نیز بسیار موثر است. برای درست کردن ماسک نشاسته هم می‌توانید از یک قاشق غذاخوری ماست کم چرب و یک قاشق چایخوری نشاسته استفاده کنید و هم می‌توانید به جای ماست از یک قاشق شیر استفاده کرده، پس از مخلوط کردن آن را به آرامی بر روی پوست زده و صبر کنید تا کاملا جذب وخشک شود و همانند ماسکهای قبلی ابتدا با آب ولرم وسپس با آب خنک وسرد بشویید. از این ماسک نیز هفته ای یک الی دو بار استفاده کنید

 

 

 

 

 



ادامه مطلب ...


           
یک شنبه 8 تير 1393برچسب:, :: 13:56
Dr.Dor

پرتقال، خیار، موز و کیوی از میوه هایی هستند که پوست آنها را حتما باید خورد زیرا سرشار از ویتامین است و دارای خواص بسیار مفیدی برای پوست و مو هستند.
بررسی های جدید دانشمندان نشان می دهد پوست میوه ها سرشار از آنتی اکسیدان های مفیدی است که خاصیت ضد سرطانی دارند و پزشکان توصیه می کنند افراد حتما میوه هایی که قابل پوست آنها خوردن است را با پوست مصرف کنند
 
 
 
پوست موز
 
بررسی ها نشانی می دهند پرتقال، خیار، موز و کیوی از میوه هایی هستند که پوست آنها را حتما باید خورد زیرا سرشار از ویتامین است و دارای خواص بسیار مفیدی برای پوست و مو هستند.
 
گفتنی است اگر چه خوردن پوست با میوه برای برخی افراد قابل تحمل است اما اگر بدانید که پوست میوه ها گاهی از خود میوه با ارزش تر هستند به هیچ وجه خوردن آنها را ترک نمی کنید.
 
پوست میوه ها در برابر اشعه ماوراء بنفش از پوست محافظت می کنند و احتمالا سرطان ها را تا 30 درصد کاهش می دهند. 
منبع : asriran.com

 

 



           
شنبه 7 تير 1393برچسب:, :: 23:33
Dr.Dor

از آنجایی که پوست صورت یکی از قسمتهای بدن است که همیشه در معرض هوای گرم و سرد و یا نور آفتاب قرار دارد و بسیار لطیف و آسیب پذیر می باشد توجه به سلامت و بهداشت آن نیز بسیار مهم است. برای آنکه به این مهم دست پیدا کنید و پوستی سالم و شاداب داشته باشید نکاتی در زیر آورده شده است که انجام دادن آنها تا حد زیادی به سلامت پوست صورت شما کمک خواهد کرد.
1. زمان خروج از منزل حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
این امکان وجود دارد که در میان روز صورت خود را شسته و دوباره کرم ضد آفتاب بمالید. در استفاده از کرم های ضدآفتاب توصیه می شود از کرمی با SPF بیشتر از ۳۰ استفاده کنید. استفاده از کرم ضد آفتاب تنها مختص فصل تابستان نیست بلکه از آنجایی که آفتاب در تمام فصول می تابد بنابر این استفاده از کرم آفتاب نیز مهم است.

2. از نوع پوست خود آگاه باشید
اگر پوست شما خیلی چرب است، از لوسیون های بدون چربی استفاده کنید تا منافذ پوست تان بسته نشوند. اگر پوست شما بیش از حد خشک است، از کرم های چرب استفاده کنید.

3. مواد غذایی شیرین کم مصرف کنید
قند خون بالا باعث کاهش کلاژن پوست و افزایش چین وچروک آن می گردد. افزایش قند خون همچنین باعث عفونت قارچی پوست می شود و بثورات پوستی در زیرسینه ها، کشاله ران و حتی صورت نمایان می شود.

4. حتما سیگار نکشید
سیگار باعث آسیب پوست می شود و می تواند پوست شما را ۱۰ سال یا بیشتر، پیرتر کند. سیگار رادیکال های آزاد در سیگاری ها، به کلاژن و بافت های الاستیک پوست حمله می کنند و پوست را نازک تر، ضعیف تر و بیشتر مستعد ابتلا به چین وچروک می کند.

5. صورت خود را قبل از رفتن به رختخواب بشویید
در طول روز، چربی، آلودگی هوا و گردوخاک روی پوست شما قرار می گیرد. اگر آرایش کنید، مواد آرایشی نیز به آلودگی های قبلی اضافه می شود و در صورتی که قبل از خواب صورت تان را نشویید، هنگامی که سرتان را روی بالش می گذارید، تمام این آلودگی ها به سطح بالش تان می مالد و منافذ پوست شما را می بندد، در نتیجه پوست دیگر نمی تواند نفس بکشد و جوش و سایر مشکلات پوستی به سراغ صورت شما می آید. اگر خیلی خسته هستید و نمی توانید این کار را انجام دهید، صورت خود را با دستمال مرطوب، پاک کنید.

6. در مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی به تاریخ مصرف آن دقت کنید
خانم ها توجه داشته باشند اگر بعد از استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی  دچار ناراحتی پوستی یا چشمی شدند، آنها را دور بیندازند. مواد آرایشی را نباید بیشتر از سه ماه نگه داشت. هنگامی که یک ماده آرایشی برای اولین بار استفاده می شود، روی جعبه یا قوطی آن، با خودکار یا ماژیک، باید تاریخ آن روز نوشته شود.

7. مراجعه به پزشک متخصص
حداقل سالی یکبار به متخصص پوست مراجعه کنید. با مراجعه به پزشک متخصص پوست می توانید مشکلات پوستی خود را بهتر و سریع تر درمان کنید.

منبع:salamatnews.com



           
شنبه 7 تير 1393برچسب:, :: 23:23
Dr.Dor
درباره وبلاگ


به یه زندگی سالم خوش اومدید امیدوارم مطالب مفیدی رو کسب کنید ....
آخرین مطالب
نويسندگان
موضوعات
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان به زندگی سالم خوش آمدید... و آدرس   zibarooyan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 58
بازدید دیروز : 9
بازدید هفته : 192
بازدید ماه : 192
بازدید کل : 7706
تعداد مطالب : 23
تعداد نظرات : 31
تعداد آنلاین : 1


www.1abzar.com --->