به زندگی سالم خوش آمدید...

 

آیا می‌دانستید با خوردن بعضی غذاها می‌توانید کلسترول خونتان را کاهش دهید؟ سیب‌زمینی تنوری با روغن‌زیتون را می‌پسندید؟ با یک مشت گردو چطورید؟ یا قزل‌آلای کباب شده؟ اگر دستی به سر و گوش رژیم غذایی‌تان بکشید، البته در کنار تحرک و عادات خوب دیگر، می‌توانید کلسترول خون‌تان‌ را کاهش دهید و قلبی سالم‌تر داشته باشید.

۱. غذاهای پرفیبر: سبوس و بلغور جوی دوسر دارای فیبر محلول است که به کاهش کلسترول بد کمک می‌کند. فیبر محلول، در خوراکی‌های دیگری از جمله جو، لوبیا قرمز، سیب، گلابی و آلو هم یافت می‌شود.

 

۲. ماهی: خوردن ماهی‌های چرب به سلامت قلب کمک می‌کند زیرا ماهی‌های چرب مقدار زیادی امگا ۳ دارند که فشار خون و خطر لخته‌شدن آن را کم می‌کند. انجمن قلب آمریکا پیشنهاد می‌کند حداقل هفته‌ای ۲ وعده ماهی بخورید. ماهی‌هایی که بیشترین میزان امگا۳ را دارند شامل ماهی خال‌مخالی، شاه‌ماهی، قزل‌آلا، ساردین و سالمون هستند. فقط یادتان باشد برای استفاده از فواید ضدکلسترول ماهی نباید آن را سرخ کنید. بهتر است ماهی را تنوری یا بخارپز مصرف کنید
و.....


ادامه مطلب ...


درباره وبلاگ


به یه زندگی سالم خوش اومدید امیدوارم مطالب مفیدی رو کسب کنید ....
آخرین مطالب
نويسندگان
موضوعات
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان به زندگی سالم خوش آمدید... و آدرس   zibarooyan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 9
بازدید هفته : 142
بازدید ماه : 142
بازدید کل : 7656
تعداد مطالب : 23
تعداد نظرات : 31
تعداد آنلاین : 1


www.1abzar.com --->